Sprawa „Dziennika”

Marcin Pera

Rzeczą charakterystyczną dla “Dziennika Polska Europa Świat” od dłuższego czasu jest to, że doświadczają go nieustanne spadki sprzedaży. Stąd też od dłuższego czasu mówiło się, że jego wydawca – niemiecki Axel Springer – poszukuje rozwiązania, które dołujące pismo w jakiś sposób uleczy. Wpierw mówiło się o przejęciu przez AS “Rzeczpospolitej”, jednak ta idea szybko upadła. Dziś już wiemy, że “Dziennik” połączy się z “Gazetą Prawną”.

Sztandarowym produktem Axela Springera w Polsce jest tabloid “Fakt”, który bez wątpienia zrewolucjonizował rodzimy rynek prasy drukowanej. Tytuł ten, bowiem był pierwszym klasycznym tabloidem nad Wisłą, który natychmiast podbił serca i umysły czytelników. Nie będę już rozwodził się nad tym, jak to źle o nas świadczy. Sądzę, że dokładnie tak samo źle jak o Niemcach, którzy namiętnie czytają brata bliźniaka “Faktu” – “Bilda”, czy Anglikach, którzy codziennie wydają dziesiątki tysięcy funtów na tzw. brukowce.

Cały tekst, razem z interesującą wymianą zdań w komentarzach, na portalu Niedoczytania.pl:  http://niedoczytania.pl/sprawa-dziennika/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *